Friday, February 8, 2013

the biggest challenge of my life.

hello assalamualaikum. pagi tadi kan. macam biasa before pergi kerja mama mesti bagi wasiat kene buat ape kan sebab aku duduk rumah takkan nak lepak je. 

hari ni mama cakap : atin nanti tolong basuh ayam dekat peti ais belakang. semalam abah beli mama tak sempat nak basuh.

me : what what what tak nak tak nak tak nak ape mama ni hee geli laaa T.T (separuh merayu dah tu )

mama : cabar la diri tu siket. sampai bile duk geli semua benda

me : mama ni kannnnnnnnnnnn 

what ?! this is totally making me insane. jadi aku nak try buat buat lupa 'tugasan' tu tapi disebabkan aku ni anak yang baik rasa bersalah pulak kalau tak tolong. so pagi tu aku try text mama mintak pengecualian. macam macam alasan aku bagi antaranya:

  • ayam tu beku sangat melekat dalam peti ais
  • ta larat nak tarik keluar
  • mintak tolong abah la basuhkan bile balik nanti
  • ta reti la ape yg nak kene basuh and ape yg nak kene buang, simpan segala bagai
  • geli ada kaki dia tauke tu tak buang
  • ada kepala sekali ! hee nak kene saman market ni 
dan macam macam lagi sampai mama ta reply text aku dahh T.T

then lepas tu rasa nak nangis bila bukak plastik ayam aku ta tau nape horror sangat basuh ayam ni T.T merengek rengek dekat twitter huu keyo kesayangan jugak yang sanggup melayan.kene motivate siket dgn keyo haha finally made up my mind * ceyy determine dah ni. then balut tangan dgn plastik start basuh !

OHH YEAH I FEEL GREAT !

#win